måndag 7 januari 2013

Vikingakullen

Här var det dåligt uppdaterat! Hoppas att ni sett på hemsidan eller på annat håll att bebisarna kommit till sist :) Den 29/12 kl. 09.00 ganska exakt vaknade jag av ljud från Kickan och Gigis bur. Febrig och nyvaken som jag var tänkte jag till en början inte ens gå upp, haha. Men sen hörde jag mer väldigt misstänkta ljud och kröp fram till buren för att se första bebisen ute och nummer två på väg. Himla snällt av Kickan att välja en så behaglig tid på dygnet ändå, mina andra galenpannor har satt igång okristligt tidigt de senaste gångerna.

Tre bebisar blev det, två tricolors och en t&w. Pojkarna kommer att få flytta härifrån medan honan blir kvar på stand by ett tag till. Namntemat var klurigt att få ordning på, jag höll på bra länge och fick avslag på mina första förslag av övriga familjen. Till sist så blev det bra! Självklart är det små nordiska vikingar med en far från Danmark, en mor från Finland och ett eget svenskt medborgarskap.



Abicos Estrid Silverklo, hona, nonself white/lilac/golden

Abicos Ymer Helskägg, hane, nonself lilac/white/golden

Abicos Birger Nattöga, hane, crested tortoiseshell and white


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar