söndag 3 februari 2013

Framtiden innehåller kanske inte så mycket marsvin

Nu kan jag lika gärna skriva vad jag tänkt på i bra många månader vid det här laget. Det kan hända att det blivit dags för mig att lägga ner marsvineriet, eller minska ner det till minimum åtminstone. Jag hör inte till skaran som tycker att "tidsbrist" ensamt är en bra ursäkt till att omplacera marsvin, för marsvin kräver inte mycket för att vara nöjda och glada. Men jag kan inte tvinga min familj till att ta hand om mina djur och lägga sin tid på dem under såpass lång tid som det ser ut att bli aktuellt med. Jag är fruktansvärt rastlös och har så mycket drömmar och idéer som jag vill förverkliga och marsvinen passar inte helt in i bilden. Man kan helt enkelt inte ta med sig dem över Atlanten eller släpa runt på dem över hela Sverige. Men det är inte lätt det här, usch. Jag har knappt förlikat mig med tanken på att Solis ska flytta (han gör det i veckan, vilket känns skönt också för han kommer få det jättebra) och mina tjejer sen... Nä, jag vet inte. Men nu har jag sagt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar